Friday, December 26, 2014

Jõulureis

Alustuseks soovime teile kõigile ilusaid jõulupühi ja head vana-aastalõppu siit soojast ja päikselisest Lääne-Austraaliast! Üle mitme kuu on ka meil nüüd minipuhkus, lausa 4 vaba päeva. Õnneks läks ilm enne jõule väga ilusaks ja suviseks, mitu päeva on taevas pilvitu olnud, päike särab ja kraade on natuke alla 30. Austraallased peavad jõule 25ndal, mitte 24ndal nagu meie Eestis ja vist ka mujal Euroopas. Tänu sellele oli meil veel 24 detsember tööpäev, aga lühem, kella 1ni. Peale seda olid ülemused töö juures meile grillimise korraldanud - külmad õlled peale kuuma tööpäeva tegid kõigil tuju heaks :) Samuti grillisid nad meile vorste ja muud näksi ja kusjuures, mulle oli spetsiaalselt taimsed vorstid ostetud. Keegi pidi seda väga hästi mäletama, et ma liha ei söö, sest ma ei olnud seda kaua aega kellelegi öelnud. Ja arvatavasti tundub see austraallastele väga imelik, kuna siin on ikka kombeks koguaeg liha süüa ja grillida. Igatahes oli väga tore grillimine töökaaslastega ja ülemuse vend (meie supervisor) kutsus mind ja Vahurit korra eemale ja andis meile salaja koti, kus oli sees erinevaid shokolaade :)
Austraallased peavad jõule tavaliselt suvitades, reisides ja grillides. Tihti minnakse perede ja sõpradega suvemajakestesse või rannaäärsetesse karavanparkidesse, pannakse telgid üles ja veedetaksegi niimoodi mitu päeva, juues õlut, grillides ja rannapuhkust nautides. Umbes nagu meie jaanipäev.

Jõululaupäeva õhtul ei hakanud me enam kuhugi sõitma, vaid puhkasime end välja ja 25nda detsembri hommikul viskasime tekid ja muu kraami autosse ja asusime teele. Esimeseks sihtkohaks valisime väikse mereäärse puhkuselinnakese Busselton’i, kus me millegipärast ei olnud enne käinud. See asus meist umbes 140 km kaugusel. See linn oli väga ilus ja jättis mõnusa puhkusekuurordi mulje, samuti oli seal hästi-hästi ilus rand, lumivalge liiva ja helesinise veega. Linna tegi veel huvitavaks 1,8 km pikkune muul, mille lõppu me ka jalutasime. Enamus päeva veetsime rannas lebotades ja ma läksin isegi ujuma. Kõige kiftim seik juhtus täiesti ootamatult, istusime rannarätikutel, rääkisime juttu ja järsku nägime vees uime. Umbes paar sekundit ei olnud ma kindel, kas tegu on haiga või delfiiniga, kuid väga kiiresti saime aru, et tegu on kolme delfiiniga. Nad olid nii armsad, kaks tükki suuremad ja nende keskel väiksem, ujusid kõik koos sünkroonis eemale, tulles tihti vee peale. See oli meie jaoks küll jõuluime, et niimoodi rannas olles lihtsalt delfiine nägime :) Nad olid ainult umbes 25-30 meetri kaugusel rannast. Õhtul sõitsime veinisõprade paradiisi Margaret River’isse, kus me tegelikult juba mitu korda käinud oleme.
Järgmisel hommikul ehk 26ndal võtsime suuna Windy Harbor’i poole. See on armas suvitus-kaluriküla. Vaatasime natuke aega ringi ja ega seal muud palju teha ei olnudki. Ülemus tegelikult mainis eelmisel nädalal tööl, et tal on seal suvemaja, kuhu ta ka perega jõuludel läheb ja kutsus meidki külla, kuid me otsustasime mitte minna, kuna oleme harjunud, et jõulud veedetakse perega ja me ei tahtnud neid segada. Olime teistelt kuulnud, et seal lähedal asub üks mägi, mille otsa saab jalutada ja võtsimegi suuna sinnapoole. Mäe nimeks on Mount Chudalup. Jalutuskäik ülesmäge oli 1,5 km ja võttis ikka võhmale, kuna päike paistis lagipähe. Tegu ei olnud küll ilusaima mäega, vaid see oli pigem nagu suur-suur kivi või kalju. Ülevalt oli aga ilus vaade igas suunas, ühel pool sinine meri, teisel pool mets. Igatahes oli tore jälle midagi uut meile tuttavas kandis avastada :)
Peale seda läksime lähedalasuvasse Salmon Beach’i (lõheranda), kuid seal oli nii tuuline, et me ei tahtnud sinna kauaks jääda.
Viimane sihtkoht oli meil Yeagarup Dunes - tegu oli megasuurte liivaluidetega, mis olid kümne kilomeetri pikkused. See oli nii imelik vaatepilt, sest nii kaugele, kui silm ulatus, nägime ainult lumivalget liiva. Me jalutasime ainult natuke aega seal liivas, kuid enamus sõidavad seal neliveo autodega mitmeid kilomeetreid. Kahju, et meil ei ole sellist suurt autot, see oleks palju põnevam olnud. Kuid me jäime väga rahule ka niisama liivaväljal jalutades. Kahjuks piltidega ei ole võimalik seda kõike edasi anda. Õnnetusehunnik nagu ma olen, läks mul liivas püherdades liivatera silma ja ma ei saanud seda ära :D Õnneks olime otsustanud sealt nagunii koju sõita, kuna autos ei ole eriti mugav magada ja tahtsime koju pesema minna. Õnneks sain lõpuks google abiga liivatera silmast kätte, enne mõtlesin, et pean minema arsti juurde seda eemaldama, nagu juhtus mul 2 aastat tagasi Austraalias. Internetis oli aga hea nipp ja liivatera tuli silmast ära :)
Nüüd on õhtu ja Vahur puhkab väsitavast reisist. Meil on tegelikult veel 2 vaba päeva ja homme kavatseme järve äärde minna. Jõulude ajal on kõik majutuskohad kinni ja hinnad on laes, seepärast ei hakanud me 4-päevast reisi ette võtma. Ja autos ei viitsiks ka üle ühe öö magada.
Paljud töökaaslased ei sõitnud kuhugi jõuludel, vaid jäid hostelisse pidutsema, kuhu me küll minna ei viitsinud. Palju toredam on vabadel päevadel siitkandist eemale sõita ja rannapuhkust nautida. Kokkuvõttes oli väga-väga tore ja ilus jõulureis ja oleme õnnelikud, et avastasime enda jaoks nii mitu uut kohta siinkandis ja et delfiinipere end meile näitas :) Mul just meenus, et liivaluidetesse sõites seisis metsateel emu (lind), kes oli megasuur, minust pikem ja igatepidi suurem. Õnneks jooksis ta autot kuuldes metsa tagasi. Emusid on ka Austraalias hästi palju.

Kuumad tervitused teile külma ja lumisesse Eestisse ja ka mujale maailma!